Veel gestelde vragen
Wij doen er alles aan om u via onze website zo goed mogelijk te informeren. Onderstaand treft u de veel gestelde vragen aan. Wanneer u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, kunt u contact met ons opnemen via onze helpdesk.
CONTACT
Bestellen
Hoe kan ik bestellen?
1. Zoek uw product(en) op onze site.
2. Stel het product samen.
3. Kies of u het product zelf wilt monteren of door onze specialisten wilt laten monteren.
4. Kies uit zelf goed nameten of dat u de meting door ons wilt laten uitvoeren.
5. Kies voor afhalen, bezorgen of monteren.
6. Ga verder en plaats het product in de winkelwagen.
7. Vul uw persoonlijke gegevens in of maak een account aan.
8. Kies voor de betaalmethode.
9. Controleer uw bestelling.
10. De levering voorwaarden en de algemene voorwaarden accepteren om de bestelling te kunnen afronden.
11. Plaats uw bestelling door op de knop - bestelling betalen - te drukken.
12. Betaal uw product / besteling.
2. Stel het product samen.
3. Kies of u het product zelf wilt monteren of door onze specialisten wilt laten monteren.
4. Kies uit zelf goed nameten of dat u de meting door ons wilt laten uitvoeren.
5. Kies voor afhalen, bezorgen of monteren.
6. Ga verder en plaats het product in de winkelwagen.
7. Vul uw persoonlijke gegevens in of maak een account aan.
8. Kies voor de betaalmethode.
9. Controleer uw bestelling.
10. De levering voorwaarden en de algemene voorwaarden accepteren om de bestelling te kunnen afronden.
11. Plaats uw bestelling door op de knop - bestelling betalen - te drukken.
12. Betaal uw product / besteling.
Krijg ik een bevestiging van de bestelde producten?
U krijgt een bevestiging binnen via de mail. Op deze bevestiging staan de door u ingevulde gegevens vermeld. Uw naam, adres gegevens, het bestelde artikel, het aantal artikelen, uw betaalmethode, de verzendmethode, de kosten voor de door u bestelde goederen en de kosten van verzending. Het kan voorkomen dat de orderbevestiging in uw spam box terecht komt.
Bezorg kosten
U betaalt per order maximaal € 120,00 bezorgkosten tot aan de drempel van uw huis.
De verzend en bezorg kosten variëren van € 4,95 tot € 120,00 afhankelijk van welk product u kiest per adres. Het bedrag van de verzendkosten wordt na het invullen van de betaalgegevens weergegeven op de afreken pagina. De verzendkosten staan tevens direct bij de producten vermeld op de webshop. Gigazonwering biedt u ook de mogelijkheid om uw bestelde producten gratis af te halen op onze locatie in Utrecht.
Service, meten & monteren
Kan ik advies krijgen over een product?
De meeste informatie die u nodig heeft voor een product, staat op onze website. Heeft u resterende vragen, neemt u dan contact op met onze klanten service.
Waarom zou ik bij Gigazonwering bestellen en niet bij een ander bedrijf?
De medewerkers van Gigazonwering hebben veel ervaring in het ambacht vak `zonwering”. Zij zijn gespecialiseerd opgeleid binnen het gehele vakgebied. De medewerkers hebben veel ervaring in de assemblage en in de montage. De medewerkers zijn VCA gediplomeerd en volgen opleidingen om de ontwikkelingen binnen het vakgebied bij te houden. De producten die Gigazonwering levert zijn van hoogwaardige kwaliteit.
Kunnen de aangeboden producten ook door Gigazonwering worden opgemeten en gemonteerd?
Ja, voor het nameten rekent Gigazonwering een bedrag van € 60,00 per product, bij elk volgend product rekenen wij € 15,00 extra tot een maximaal bedrag van € 120,00 per adres.
Wilt u direct een bestelling plaatsen maar twijfelt u over de juiste maat? Geef bij afmetingen de door u zelf opgenomen maten door, en vink het vakje nameten door Gigazonwering aan. Wij nemen dan na uw bestelling contact op voor het maken van een afspraak. Als bij het nameten afwijkende maten worden genomen, zal het prijsverschil worden verrekend. U bent zelf verantwoordelijk voor de keuze van het juiste product voor uw situatie, zie ook voorschriften voor montage door Gigazonwering. Tijdens uw bestelling kunt u de optie montage door Gigazonwering aanvinken. Wij nemen dan na uw bestelling contact op voor het maken van een afspraak
Wilt u direct een bestelling plaatsen maar twijfelt u over de juiste maat? Geef bij afmetingen de door u zelf opgenomen maten door, en vink het vakje nameten door Gigazonwering aan. Wij nemen dan na uw bestelling contact op voor het maken van een afspraak. Als bij het nameten afwijkende maten worden genomen, zal het prijsverschil worden verrekend. U bent zelf verantwoordelijk voor de keuze van het juiste product voor uw situatie, zie ook voorschriften voor montage door Gigazonwering. Tijdens uw bestelling kunt u de optie montage door Gigazonwering aanvinken. Wij nemen dan na uw bestelling contact op voor het maken van een afspraak
Kan ik mijn bestelde producten ook gratis afhalen?
Ja, u kunt uw bestelling op afspraak gratis ophalen op onze locatie gevestigd aan Beefland 2 in Urecht. Let op, u dient de gewenste artikelen wel eerst online te bestellen.
Kunt u de oude scherm(en) demonteren en retour nemen.
Ja, indien u bij ons een nieuw scherm aanschaft met montage kunnen wij ook de demontage van het oude scherm verzorgen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de situatie. Voor meer informatie zie de website.
Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is ontvangen?
Zodra de bestelling door ons is ontvangen versturen wij u een bevestigingsemail. Mocht u deze email niet ontvangen, controleert u dan eerst uw map ongewenste email. Mocht u de bevestiging email alsnog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb een maatwerk product besteld, maar kom er achter dat ik een fout heb gemaakt. Wat moet ik doen?
Binnen 24 uur kunt u de bestelling die u heeft geplaatst wijzigen. Stuur u binnen 24 uur een mail naar service@gigazonwering.nl onder vermelding van uw order nummer en naam.
Mijn maten zijn geen standaard maten, kunt u wel op maat leveren?
ja, wij leveren de producten in verschillende maten zolang de afmetingen maar binnen de maximaal leverbare maten blijven. De maximaal te leveren maten staan tevens vermeld bij elk product. De prijzen ter indicatie zijn vanaf prijzen. U kunt in het bestelformulier de gemeten maat in millimeters invullen, de juiste prijs wordt dan automatisch berekend op basis van de door u ingegeven maten.
Ik wil een ander product of merk hebben dan op uw site wordt aangegeven, kan ik dat ook bij u bestellen?
Ja, wij leveren vele andere merken. Gigazonwering garandeert dat de merken die wij leveren ,de originele producten zijn en worden geleverd met volledige fabriek garantie. Deze merken worden voor een zeer aantrekkelijke prijs geleverd. U kunt voor meer informatie het offerteformulier in vullen, Na ontvangst van uw aanvraag sturen wij u binnen 24 uur een offerte met een scherp aanbod.
Levertijd
Levertijd
De levertijd voor voorraad producten is rond de 2 dagen. De levertijd van maatwerk producten zal circa 3 werkweken bedragen.
U wordt via de mail op de hoogte gehouden van het logistieke en levering proces.
Verzending en betaling
Kan ik ook betalen bij aflevering?
Al de online orders en bestellingen dienen direct bij bestelling afgerekend te worden. Via Mollie, ons betaalsysteem, zijn er verschillende betaal mogelijkheden beschikbaar.
Hoe kan ik betalen?
Onze webshop is voorzien van een beveiligde gecontroleerde SSL verbinding.
Daarnaast werken wij samen met een online payment service provider (Mollie) Mollie.com staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank, de online betalingen zijn op deze wijze zo veilig mogelijk gemaakt. Via deze service provider kunnen wij u een ruim aanbod aan verschillende betaal methodes aanbieden.
De betaalmogelijkheden die Gigazonwering u aanbiedt.
iDEAL
CREDITCARD
Apple pay
KLARNA (achteraf betalen)
KLARNA (gespreid betalen)
Sepa overboeking
CREDITCARD
Apple pay
KLARNA (achteraf betalen)
KLARNA (gespreid betalen)
Sepa overboeking
Bezorg mogelijkheden
Gigazonwering bezorgt de bestellingen door heel Nederland, De kosten voor verzending vindt u terug bij de producten op onze website. De onderdelen, de reinigingsproducten en de motoren verzenden wij met DHL. Zodra uw pakket bij DHL is afgeleverd ontvangt u op het door uw opgegeven mail adres een track en trace code waarmee u het pakket kunt volgen. De lengte materialen, zonweringen en rolluiken verzenden wij met onze eigen vervoerder.
Afleveren op ander adres
Dat kan, wanneer u kiest uw bestelling (bijvoorbeeld als cadeau) op een ander adres dan het factuuradres te laten bezorgen, wordt de factuur niet meegezonden. Deze wordt naar het door u opgegeven mail adres verzonden.
Niet thuis op dag van afspraak bezorgen
Indien uw pakket met DHL wordt verzonden ontvangt u van te voren een track en trace code waardoor u van te voren op de hoogte bent van de lever dag en tijd. Bent u op het moment van bezorgen niet thuis zal de pakket bezorger het pakket bij uw buren proberen af te leveren of een briefje achterlaten in uw brievenbus waarin opgenomen een nieuw bezorgmoment.
Voor rolluiken, zonwering en lengte materiaal maken wij van te voren een afspraak met u en wij gaan er dan ook van uit dat u op het afgesproken moment thuis bent. Wij werken met vaste routes, indien u niet thuis bent dan moeten wij opnieuw rijden en kilometers maken. Wij brengen deze extra kosten bij u in rekening.
Voor rolluiken, zonwering en lengte materiaal maken wij van te voren een afspraak met u en wij gaan er dan ook van uit dat u op het afgesproken moment thuis bent. Wij werken met vaste routes, indien u niet thuis bent dan moeten wij opnieuw rijden en kilometers maken. Wij brengen deze extra kosten bij u in rekening.
Garantie, retour zenden , klachten procedure
Als mijn gekochte product defect is, en dit is binnen de garantietermijn, hoe wordt een en ander dan geregeld?
Telefonisch wordt eerst met u geprobeerd de oorzaak van het defect te achterhalen. De onderdelen die onder de garantie vallen worden gratis vervangen. Deze onderdelen moet u wel zelf vervangen. Let u wel op de defecte onderdelen moeten eerst naar ons worden opgestuurd, u ontvangt na ontvangst van de onderdelen de vervangende onderdelen spoedig thuis.
Hoeveel jaar garantie geeft u op de automatisering van zonwering?
Op de Somfy motoren verlenen wij 5 jaar fabriek garantie. Op de overige motoren verlenen wij 2 jaar garantie. De besturingselementen zoals afstandsbedieningen hebben een garantieperiode van een half jaar. Er wordt op de onderdelen rolluiken, zonneschermen en screens een garantie verleend van 5 jaar. Slijtage van bedieningsmaterialen zoals de band valt te allen tijden buiten de garantie.
Herroepingsrecht
Zie onze levering voorwaarde.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Gigazonwering b.v. gevestigd aan de Bernhardstraat 14 te Breukelen - Service@gigazonwering.nl- telefoon: 030-2440708) via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Gigazonwering b.v. gevestigd aan de Bernhardstraat 14 te Breukelen - Service@gigazonwering.nl- telefoon: 030-2440708) via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Retour zendingen
• Afhankelijk van de aard van het probleem wordt in overleg met u bekeken wat de beste en snelste oplossing is.
• Wij beoordelen uw product. Hierna ontvangt u een nieuw product of u ontvangt uw aankoop bedrag van het product / onderdeel retour.
• Retouren kunt u verzenden aan Gigazonwering.nl, Amsterdamsestraatweg 600 3553 EP Utrecht. Tevens dienen wij uw klantengegevens en het factuurnummer te ontvangen.
• Producten indien redelijkerwijs mogelijk mogen in de originele onbeschadigde verpakking worden geretourneerd.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
• Wij beoordelen uw product. Hierna ontvangt u een nieuw product of u ontvangt uw aankoop bedrag van het product / onderdeel retour.
• Retouren kunt u verzenden aan Gigazonwering.nl, Amsterdamsestraatweg 600 3553 EP Utrecht. Tevens dienen wij uw klantengegevens en het factuurnummer te ontvangen.
• Producten indien redelijkerwijs mogelijk mogen in de originele onbeschadigde verpakking worden geretourneerd.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Uitzonderingen
De volgende producten kunt u niet ruilen of retourneren:
• Maatwerk producten (dit zijn producten die door maatvoering of kleurstelling speciaal voor u op maat zijn gemaakt).
• Maatwerk producten (dit zijn producten die door maatvoering of kleurstelling speciaal voor u op maat zijn gemaakt).
Ik heb een klacht, waar kan ik die stellen?
Gigazonwering stelt alles in het werk om het verloop van de verkoop tot montage of levering zo perfect mogelijk te laten verlopen. Mocht u onverhoopt toch een slechte ervaring hebben, dan vernemen wij dit graag van u. U kunt uw klacht mailen naar service@gigazonwerin.nl of contact opnemen met onze administratie via telefoonnummer 030-2440708.
Wij proberen uw klacht binnen 2 werkdagen te behandelen.
Bekijk ook de bijgeleverde product beschrijvingen die bij alle producten geleverd worden, waarin de product eigenschappen, garantie en/of gebruikshandleiding van het geleverde product is opgenomen.
Bij Gigazonwering draait alles om een tevreden klant en wij zullen er dan ook alles aan doen om de ontstane klacht met u op te lossen.
Uitvalzonwering
Waarom zou ik kiezen voor uitvalschermen?
Uitvalschermen zijn bijzonder geschikt voor toepassingen waar geen vrije doorloop noodzakelijk is. Het zijn eenvoudige en zeer effectieve schermen. Deze schermen, uitgerust met windvast of stormvaste armen zijn uitstekende schermen die aan de kust, op winderige plaatsen of op grote hoogtes goed functioneren.
Hoe kan ik mijn uitvalscherm het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste de Gigazonwering zonnescherm shampoo gebruiken. Let u wel op deze shampoo is niet geschikt voor doeken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak op de webshop.
Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn uitvalscherm?
Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Gigazonwering, mail voor meer informatie of kijk op de webshop.
Wat moet ik doen als mijn doek nat wordt?
Al onze uitvalschermen zijn voorzien van acryl zonweringsdoek. Deze doeken zijn waterafstotend geïmpregneerd en bij een minimale uitvalshoek van uw knikarmscherm bestand tegen een lichte regenbui. Om schade aan doek en systeem te voorkomen is het verstandig om bij aanhoudende regen uw scherm in te doen. Wanneer het stopt met regenen rolt u uw scherm uit om het doek te laten drogen.
Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn uitvalscherm?
Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Gigazonwering, mail voor meer informatie.
Wat is de gemiddelde levensduur van mijn uitvalscherm?
De gemiddelde levensduur van een zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 25 jaar. De werkelijke levensduur is sterk afhankelijk op welke wijze u uw product behandeld en of het product regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt.
Waarom kreukt het doek bij het oprollen?
Het kreuken, plooien en het ontstaan wafelvorming ontstaat doordat de aan elkaar gestikte banen spanning geven op het doek. De stiknaden in het doek zijn twee keer zo dik als het doek zelf en daardoor ontstaan er plooien, kreuken en wafelvorming. Hoe breder het scherm hoe meer u dit zult zien. Deze plooivorming komt altijd voor bij dit type doek, dit vermindert in geen geval de kwaliteit en levensduur van het doek.
Waar wordt de motor geplaatst?
De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad wordt aangesloten op de voeding.
Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering niet naar behoren werkt?
Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen.
Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?
Het weer in Nederland is grillig en onvoorspelbaar. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm in te draaien, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een schokdetectie helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen.
Kan ik met zonwering besparen op mijn energiefactuur?
Tijdens de warme zomermaanden kunt u met zonwering de zon en warmte buiten houden. Zo vermijdt u hoge temperaturen binnen. Ook in de wintermaanden bewijst zonwering haar nut. Door dan de zonwering omhoog te laten, kunt u minder verwarmen. Met zonwering kunt u al snel 10 % op uw energiefactuur besparen. Uw dagelijks verbruik wordt lager én uw woning wordt energiezuiniger. Dat zal ook blijken uit het energieprestatiecertificaat dat u nodig hebt om een woning te verhuren of te verkopen. Het E-peil zal met minstens 2 tot zelfs 7 E-peil punten verminderen dankzij uw zonwering.
Screens
Waarom zou ik kiezen voor screens?
Screens bieden uitstekende zonwering terwijl het zicht naar buiten behouden blijft. De screens zijn vooral geschikt voor toepassing waar een vrije doorloop noodzakelijk is. De screens kunnen overdag worden gebruikt als inkijkwering. Deze windvaste zonwering wordt door architecten toegepast op grotere gebouwen.
Hoe kan ik mijn screen het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste de Gigazonwering zonnescherm shampoo gebruiken. Let u wel op, deze shampoo is niet geschikt voor doeken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak op onze webshop.
Hoe onderhoud ik mijn screen?
Wij adviseren om uw screen éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Gigazonwering, mail voor meer informatie of kijk op onze webshop.
Wat is de gemiddelde levensduur van mijn screen?
De gemiddelde levensduur van een zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 25 jaar. De werkelijke levensduur is sterk afhankelijk hoe u het product behandeld en of het product regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt.
Wat is in de dag en wat is op de dag?
Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd, tussen de balken in onder de bovenste balk (de schroeven gaan verticaal / naar boven). Bij op de dag hangt de zonwering voor het gehele raam en de zijbalken (de schroeven gaan horizontaal / naar voren).
Waar wordt de motor geplaatst?
De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad wordt aangesloten op de voeding.
Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering niet naar behoren werkt?
Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen.
Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Rolluiken
Waarom zou ik kiezen voor rolluiken?
• Rolluiken isoleren houden de warmte binnen in de winter, en buiten in de zomer.
• Rolluiken zijn inbraak vertragend, inbrekers zullen eerst twee keer na denken voor ze hier aan beginnen.
• Rolluiken zijn geluid dempend, heerlijk als u nachtdiensten heeft of uw buren een feestje geven, met rolluiken zult altijd rustig kunnen slapen.
• Rolluiken creëren volledige privacy, en natuurlijk voorkomt u dat iedereen ziet wat er binnen staat, zeker wanneer u niet thuis bent.
• Rolluiken zijn zonwerend, maar dan ook echt, rolluiken zorgen voor complete verduistering, ook kunt u kiezen voor de ventilatie stand, dit zorgt ervoor dat u toch frisse lucht en licht binnen krijg.
• Rolluiken zorgen ook voor meer isolatie, minder stoken in de winter en minder airco kosten in de zomer. Dit betekent lagere energiekosten.
• Rolluiken zijn inbraak vertragend, inbrekers zullen eerst twee keer na denken voor ze hier aan beginnen.
• Rolluiken zijn geluid dempend, heerlijk als u nachtdiensten heeft of uw buren een feestje geven, met rolluiken zult altijd rustig kunnen slapen.
• Rolluiken creëren volledige privacy, en natuurlijk voorkomt u dat iedereen ziet wat er binnen staat, zeker wanneer u niet thuis bent.
• Rolluiken zijn zonwerend, maar dan ook echt, rolluiken zorgen voor complete verduistering, ook kunt u kiezen voor de ventilatie stand, dit zorgt ervoor dat u toch frisse lucht en licht binnen krijg.
• Rolluiken zorgen ook voor meer isolatie, minder stoken in de winter en minder airco kosten in de zomer. Dit betekent lagere energiekosten.
Kan ik dankzij mijn rolluiken op mijn energiefactuur besparen?
Ja, dankzij de luchtbuffer die ontstaat tussen het rolluik en het raam, houdt u in de winter de koude buiten en de warmte binnen. In de zomer geniet u van het omgekeerde effect waardoor uw energiefactuur lager zal zijn.
Wat is in de dag en wat is op de dag?
Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd en vaak ook op het kozijn. Bij op de dag hangt de zonwering op het steen of hout, als uw kozijn tussen een stenen muur is geplaatst meet u van steen naar steen dat is in de dag alles wat daar buiten gemeten wordt is op de dag.
Hoe kan ik mijn rolluik het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste ons schoonmaak middel gebruiken de gigazonwering rolluik shampoo, deze is te vinden bij onderdelen en schoonmaak middelen in de webshop.
Knikarmscherm / terraszonwering
Wat wordt er bedoeld met een knikarmscherm?
Een knikarmscherm wordt ook een zonnescherm genoemd. Het is een open systeem waar u onder door kunt lopen en het beschikt over armen onder het doek, de ‘knikarmen’.
Kan ik met zonwering besparen op mijn energiefactuur?
Tijdens de warme zomermaanden kunt u met zonwering de zon en warmte buiten houden. Zo vermijdt u hoge temperaturen binnen. Ook in de wintermaanden bewijst zonwering haar nut. Door dan de zonwering omhoog te laten, kunt u minder verwarmen. Met zonwering kunt u al snel 10% op uw energiefactuur besparen. U gebruikt dagelijks minder energie. U verlaagt het energie verbruik én uw woning wordt energiezuiniger. Dat zal ook blijken uit het energieprestatiecertificaat dat u nodig hebt om een woning te verhuren of te verkopen. Het E-peil zal met minstens 2 tot zelfs 7 E-peil punten verminderen dankzij uw zonwering.
Wat is het verschil tussen een gesloten en een halfopen kastsysteem?
Met een semicassette of halfopen systeem is de bovenzijde van het zonnescherm goed beschermd tegen vuiligheid en vochtigheid. De onderzijde is echter wel open. Een gesloten kast is volledig afgesloten zodat het doek beschermd is tegen vochtigheid, schimmelvorming en vervuiling. Met een gesloten kast neemt de levensduur van uw zonwering toe.
Wat is in de dag en wat is op de dag?
Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd. Op de dag is alles wat over het kozijn wordt gemeten of gemonteerd.
Wat moet ik doen als mijn doek nat wordt?
Al onze knikarmschermen zijn voorzien van acryl zonweringsdoek. Deze doeken zijn waterafstotend geïmpregneerd en bij een minimale uitvalshoek van uw knikarmscherm bestand tegen een lichte regenbui. Om schade aan doek en systeem te voorkomen is het verstandig om bij aanhoudende regen uw scherm in te doen. Wanneer het stopt met regenen rolt u uw scherm uit om het doek te laten drogen.
Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn knikarmscherm?
Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt siliconenspray bestellen in de shop. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij gigazonwering, mail voor meer informatie of neem contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik mijn knikarmscherm het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste de Gigazonwering zonnescherm shampoo gebruiken. Let u wel op deze shampoo is niet geschikt voor doeken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak op onze webshop.
Hoe onderhoud ik mijn zonnescherm?
Wij adviseren om uw zonnescherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Gigazonwering, mail voor meer informatie of kijk op de webshop.
Wat is de gemiddelde levensduur van mijn knikarmscherm?
De gemiddelde levensduur van een zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 15 en 25 jaar. De werkelijke levensduur is wel sterk afhankelijk hoe u het product behandeld en of het product regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt.
Waarom kreukt het doek bij het oprollen?
Het kreuken, plooien en het ontstaan wafelvorming ontstaat doordat de aan elkaar gestikte banen spanning geven op het doek. De stiknaden in het doek zijn twee keer zo dik als het doek zelf en daardoor ontstaan er plooien, kreuken en wafelvorming. Hoe breder het scherm hoe meer u dit zult zien. Deze plooivorming komt altijd voor bij dit type doek, dit vermindert in geen geval de kwaliteit en levensduur van het doek.
Waar wordt de motor geplaatst?
De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad wordt aangesloten op de voeding.
Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering niet naar behoren werkt?
Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen.
Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met ons of kijk voor een nieuwe motor in onze webshop.
Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?
Het weer in Nederland kan best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm in te draaien, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een schokdetectie, deze voorziening helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen.